Wie ben ik?

Wie ben ik?

Wie ben ik?

Over mij Janneke Schokker Digi VA

Ik ben Janneke...

… en sinds 2021 werkzaam als Virtueel Assistent.

Of eigenlijk is het al wat eerder begonnen… In 2019 – na 30 jaar werkzaam te zijn geweest bij diverse waterschappen en Rabobanken –  heb ik een sabbatical gehad van twee jaren. En in die twee jaren heb ik onderzocht wat ik graag zou willen gaan doen. 

Ik had daarover wel een idee: ik wilde graag mensen helpen. En daarvoor heb ik Buro Tjeeens opgericht. Met Buro Tjeeens wilde ik graag mensen meer inzicht in zich zelf geven. En dat deed ik door middel van het geven van persoonlijke adviezen. 

Maar toch bleek dat dit niet helemaal bij mij paste en ben ik op zoek gegaan naar een andere manier om mensen te helpen. En toen las ik een artikel over een virtueel assistent. En toen dacht ik: “Dat is iets voor mij, ondernemers of (kleine) organisaties helpen bij de struggles op hun ondernemingspad”. 

"Maar waarmee kan ik iemand helpen?"

Dat vond ik nog best wel moeilijk. Want als Virtueel Assistent kun je heel veel zaken oppakken en veel Virtueel Assistenten zijn dan ook specialist. Bijvoorbeeld op het gebied van e-mailmarketing. Of ze kunnen je heel goed ondersteunen bij jouw administratie en bij e-boekhouden. Of ze zijn Technisch VA en ondersteunen bij het maken en beheren van een website. Eigenlijk zag ik zelf door de bomen het bos niet meer… Want ja, ik ben geen specialist, dus welke diensten zou ik aan kunnen bieden. 

Maar toen kreeg ik een vraag van een bevriende ondernemer of ik zijn website wilde aanpassen. En ben ik een vriendin gaan helpen bij het organiseren van haar papieren administratie EN haar digitale administratie. Het leek me ook leuk om een website te maken en dat heb ik toen geleerd. Mijn eerste website was een digitale CV voor mijzelf en die heeft het geschopt tot de 6 beste CV’s van Nederland in 2019. 

Kortom, ik ben gewoon begonnen en door wat ik nu de afgelopen drie jaren gedaan heb, weet ik nu precies waar ik goed in ben en waarmee ik iemand kan helpen! 

Namelijk jou, om je te helpen met die digitale zaken waar je niet zo goed in bent, of waar je de kennis niet voor hebt of gewoon geen zin in hebt…

Werkervaring

Naast mijn werk als virtueel assistent werk ik ook nog in loondienst. Mijn vakgebied is facility management en in dat gebied heb ik al meer dan 25 jaar allerlei functies vervult. Van servicedeskmedewerker tot facilitair manager, en van servicemanager tot facilitair coördinator.

Maar de rode draad in al die jaren is de Facilitaire Servicedesk. Bij de Facilitaire Servicedesk komen alle facilitaire vragen en storingen binnen met uiteindelijk doel de werkomgeving van de collega’s te verbeteren en optimaliseren. Ook nu werk ik weer bij een facilitaire Servicedesk en help ik mijn problemen. En daar word ik erg blij van. 

Virtuele servicedesk

Zo kun je mijn werk als virtueel assistent ook zien. Ik ben een virtuele servicedesk voor ondernemers. Jij hebt een vraag, een probleem, een wens en ik ga voor jou aan de slag om die vraag te beantwoorden, dat probleem op te lossen of de wens in vervulling te laten gaan. Zodat jij zo optimaal mogelijk kunt werken. 

 

 

Funfacts

Het leven bestaat niet alleen uit werken, er moet ook tijd zijn voor plezier in ontspanning. Die vind ik onder andere door trompet te spelen in de Tismawajewendband, internatiaal kaarten te versturen via Postcrossing en één keer per jaar een week lekker uit mijn comfortzone te gaan met Gish. Gish is een internationale gemeenschap waarin je in teamverband opdrachten moet vervullen die zeer divers van aard zijn. En soms zijn die behoorlijk buiten je comfortzone. Maar ik heb door Gish ook geleerd dat ik creatief ben. Elk jaar is het weer een feest!
En met dit filmpje heb ik het Coffee Table Book van Gish gehaald en de wall of fame. Te leuk toch!